hello sabaidee falang! - Reisverslag uit Muang Pakbèng, Laos van Katovelo - WaarBenJij.nu hello sabaidee falang! - Reisverslag uit Muang Pakbèng, Laos van Katovelo - WaarBenJij.nu

hello sabaidee falang!

19 November 2015 | Laos, Muang Pakbèng

Intussen is deel 2 van de reis begonnen: Laos. Eergisteren de efficientieloze administratie aan de grens getrotseerd om dan samen met vele andere toeristen de boot te nemen naar Pak Beng. De meesten (eigenlijk iedereen) nemen dan nog een dag de boot naar Luang Prabang om vaandaaruit verder te reizen. Maar mijn routeboekje biedt de optie om een lus van 5 dagen te maken en iets noordelijker te gaan, door vele dorpjes.
Op de boot kwam ik een andere fietser tegen, die die lus ook wel zag zitten, dus nu heb ik efkes fietsgezelschap. Gisteren was de eerste dag fietsen in Laos, en wat een dag! Fietsen door vele eenvoudige dorpjes, waarbij alle kinderen (en dat zijn er veel) naar ons zwaaiden en Sabaidee of Hello of een combi van deze riepen. En wij maar zwaaien, mijn arm was bijna meer vermoeid dan de benen...
De dorpjes zien er armoedig uit, maar er heerst een gelukkige sfeer, wat het wel heel speciaal maakt.
De laatste dagen wordt me steeds duidelijker dat fietsen een leuke manier van reizen is, je ziet veel, maar eigenlijk ben je zelf ook wel een attractie, zowel voor de locals als voor de andere toeristen, aanmoedigingen alom!

• 20 November 2015 - 10:56

Lore:

ooh weer fijn om wat van je te lezen, zo reis ik ook een beetje mee :-)

• 20 November 2015 - 17:50

Jenny:

Lijkt me dat je geen last meer v je arm hebt! Al dat zwaaien is goed!!!
    Geniet er van, en niet te veel de attractie uithangen hé! ;-)

• 23 November 2015 - 09:06

Ethel:

Goede keuze kato, dat noordelijke gedeelte. Vond ik ook erg mooi. En dan zo lekker chillen in de 'weelde' van luang prabang. Ben benieuwd of de mensen vanaf daar en zuidelijker ook nog lekker blijven zwaaien :). Veel plezier!

• 23 November 2015 - 12:59

Ann:

Wauw, heb je even niet gelezen, maar had blijkbaar niet door dat je geen berichten krijgt als je iets post... Het klinkt in ieder geval zalig! Ik zie je zoal langs de dorpjes rijden, mmmm en af en toe een wormpie zal je er dan bij moeten nemen :)
    Ik kijk al uit naar je volgende verslag. of een fotootje misschien???
    groetjes!

• 23 November 2015 - 22:01

Mario En Carola:

Hallo Cato,

Leuk om mee te kunnen lezen wat je allemaal meemaakt. We hebben wel om je moeten lachen toen we lazen wie de Mia was. Heel veel plezier en we blijven je volgen.

Mario en Carola.