De mekong - Reisverslag uit Mukdahan, Thailand van Katovelo - WaarBenJij.nu De mekong - Reisverslag uit Mukdahan, Thailand van Katovelo - WaarBenJij.nu

De mekong

Blijf op de hoogte en volg

13 December 2015 | Thailand, Mukdahan

Intussen ben ik zo een 400tal km zuidwaards gebold, samen met de mekongrivier. Het is een combinatie van kilometervreten langs een grote (maar niet zo drukke) baan, en waar mogelijk rijden op rustige zijbaantjes met uitzicht op velden of rubberbomen, met telkens een constante: aankomen in een rustig plaatsje aan de Mekong. Rustig,of niks te beleven, het is maar hoe je het bekijkt...
Cruisen door een mooie en rustige regio dus, zonder een blanke toerist tegen te komen, behalve 2 andere fietsers dan.
Eigenljk is er weinig spectaculairs te vertellen, maar misschien kan ik toch een paar speciale momentjes bundelen:
-11 december was "Bike for Dad", een soort fietsend eerbetoon aan de koning, waarbij praktisch heel Thailand op de fiets zit, voor mij zwaaigewijs een topdag. Dit event heeft trouwens zijn eigen t-shirt, iets geels dat geen hoge score haalt op de mode-schaal.
-de openbaring van de nestle-God: toen ik op een afgelegen rustige weg een papieren zakdoekje dat in mijn derailleur gesukkeld was er met mijn opinel mes aan het uitprutsen was (uitgerekend op de middag van de ochtend waarop ik mijn ketting eens deftig kuiste (!)), sloeg ik de aangeboden hulp van mijn compagnon af, een ijsje, daarentegen, zou wel smaken...
Zo een 5 tal minuutjes later verscheen er een brommeke met ijsjesbak op deze verlaten landweg! Wat een topmoment(je). Dankuwel, Nestlegod, ik blijf ijsjes eten ter aanbidding...
-Verder probeer ik geen attractie te zijn, maar dat blijft toch moeilijk, zwaaiende kinderen, blaffende honden (uit enthousiasme?) en lachende mensen wanneer we rood aankleuren door te pikant eten, waar we ook komen,we vallen blijkbaar op

Vandaag heb ik mijn compagnon uitgezwaaid en na een rustdag in de hangmat met uitzicht op de Mekong, zet ik de reis morgen weer alleen verder...

Nog een kleine nota @ Chloe: de selfie met Thaise fietser is een feit (check fotos bij dit bericht als ze geupload raken)
Bij deze daag ik je uit een foto te nemen van een winterse kajakdag in exotische sfeer: rieten helm, strooien wetsuit, bamboeboot...je ziet maar...

  • 14 December 2015 - 14:32

    Pek:

    ik onthoud: ijsjes eten en rusten in hangmat. Heerlijk!!!

  • 01 Januari 2016 - 14:34

    Chloe:

    toeme he te laat gezien, maar komt eraan die strooien hoed! Een goed nieuw jaar! dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Mukdahan

Noord-Thailand Laos Cambodia

fietsen ontdekken genieten

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2016

The end...

29 Januari 2016

verslag van de laatste week

18 Januari 2016

de laatste week

18 Januari 2016

siem reap

06 Januari 2016

Eerste dagen Cambodia

Actief sinds 27 Okt. 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 96796

Voorgaande reizen:

20 December 2016 - 10 Januari 2017

Met de Mia in Cuba

21 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Noorwegen

03 November 2015 - 26 Januari 2016

Noord-Thailand Laos Cambodia

Landen bezocht: