fietsmeditatie - Reisverslag uit Champasak, Laos van Katovelo - WaarBenJij.nu fietsmeditatie - Reisverslag uit Champasak, Laos van Katovelo - WaarBenJij.nu

fietsmeditatie

Blijf op de hoogte en volg

20 December 2015 | Laos, Champasak

Fietsmeditatie...Leven in het hier en nu. Niet het verleden (al 80 km gedaan), niet de toekomst (nog 15 te gaan). Niet terugkijken (1 lange rechte weg), en niet vooruit kijken (1 lange rechte weg). Gewoon genieten van dit moment. Met andere woorden, ogen lichtjes dichtgeknepen, een klein gevoel van boosheid creeren, muziekje in de oren en knallen maar!
Ook dat is fietsvakantie...

Onderweg langs de Mekong kwam ik Nederlandse fietsers tegen. Na een lange en naar mijn gevoel saaie fietsdag bevestiging krijgen van dit gevoel deed wel deugd. We hebben 2 dagen samen gefietst,en, uiteraard, een pintje gedronken op onze fietsgezondheid.

Gisteren ben ik de grens weer overgestoken naar Laos. In Pakse ontmoette ik Franse fietsers. Met een trekkersrugzak op de ene fiets gebonden en een soliede gelaste kar aan de andere. Ze waren al backpackend en busnemend begonnen aan hun 6 maanden durende reis,maar beseften ineens dat fietsen toch wel leuker zou zijn. Dus in Cambodja fietsen (6 versnellingen) gekocht en een kar laten lassen....Ze koken onderweg dus die kar wordt ook nog eens beladen met verse groentjes en kruiden. Best wel een contrast met andere vakantiefietsers, die er gewoonlijk gestroomlijnd en goed geoutfit uitzien, en liefst geen grammetje te veel meehebben. Maar dit werkt dus ook, hoewel de remblokjes na elke stevige afdaling vervangen dienen te worden. Alleszins, kar of niet, fietsers zijn we allemaal dus daar mocht wel een pintje op gedronken worden...

Vanmorgen ben ik gestart aan een 5 dagen durend rondje op het Boloven plateau, met mooie natuur, watervallen en koffieplantages. Het voordeel van een plateau is dat het nogal vlak is, het nadeel dat je het eerst moet oprijden. Dit is inmiddels gebeurd, en iaangezien ik mijn 2000 km behaald heb vandaag, hou ik een "little cerebration party" in een bungalowtje met uitzicht op een van die watervallen....toplocatie dus topfeestje! Al had een pizza-oven de kers op de taart geweest, of eigenlijk, nu ik het zo bekijk, een taart had ook niet misstaan...

Intussen komt Kerstmis dichterbij, al is hier buiten af en toe een verdwaalde kerstboom weinig van te merken. Ik weet nog niet waar ik mijn kroketjes/gebakken rijst zal nuttigen, maar het zal eerder onder een palmboom dan een kerstboom zijn....
Fijne feestdagen iedereen!

Kleine nota: de fotos bij vorig verslag zijn aangekomen!
Voor wie ook het kaartje bekijkt: ik ben niet in champasak maar bijna in paksong, dit wordt echter niet herkend door maps

  • 24 December 2015 - 10:51

    Pek:

    Ik hoop dat je je daar wat kan beschermen tegen de kerstdrukte! Anders raad ik je een uitstap aan naar de Delhaize deze dagen, je zit er direct in dan. Hopelijk vind je een pintje, een ijsje en een vol au venke! Prettige feestdagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Champasak

Noord-Thailand Laos Cambodia

fietsen ontdekken genieten

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2016

The end...

29 Januari 2016

verslag van de laatste week

18 Januari 2016

de laatste week

18 Januari 2016

siem reap

06 Januari 2016

Eerste dagen Cambodia

Actief sinds 27 Okt. 2015
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 96780

Voorgaande reizen:

20 December 2016 - 10 Januari 2017

Met de Mia in Cuba

21 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Noorwegen

03 November 2015 - 26 Januari 2016

Noord-Thailand Laos Cambodia

Landen bezocht: