eilandhoppen met kerst - Reisverslag uit Champasak, Laos van Katovelo - WaarBenJij.nu eilandhoppen met kerst - Reisverslag uit Champasak, Laos van Katovelo - WaarBenJij.nu

eilandhoppen met kerst

06 Januari 2016 | Laos, Champasak

De feestdagen zijn hier in stilte voorbijgeslopen, maar toch ook enigszins gevierd. Ik heb deze periode al eilandhoppend doorgebracht, in het zuiden van Laos. De 4000 eilanden bevinden zich in de Mekong, en hebben toch een zeker bounty-gehalte, met zachte wind, exotische begroeiing en zandstranden.
Met Kerst zat ik op een zeer rustig eiland, in een community lodge, waar de opbrengst naar de bevolking van het eiland gaat. Ik was er alleen naartoe gegaan, maar was gelukkig in gezelschap van een frans koppel, en later kwamen er nog 2 feestvarkens bij. Het kerstmaal beston, zoals de andere maaltijden, uit zeer basic maar smaakvol lokaal eten , en het dessert hebben we er dan maar bijbedacht....intussen weet ik dat Fransen zeer goed zijn in het beschrijven van desserts. Misschien maar goed dat ik af en toe een woordje niet begrijp, anders zou het niet uit te houden zijn ;-)
Een pintje gedronken aan een vuurtje op het strand...was eigenlijk wat te warm, maar wel gezellig.
Na nog een aantal eilanden was het tijd om naar Cambodia te gaan. Met Oudjaar was ik in Kratie, een stadje aan, jawel, nog steeds de Mekong. Mijn plan voor oudjaar was een pintje bij zonsondergang, dit is gelukt, en ik heb zowaar 12u gehaald! Er was een gezellig samenzijn in de guesthouse, met wat pintjes, leuke mensen en muziek. Ons nieuwjaar wordt hier niet gevierd, dus ook wel een beetje raar. Maar er waren toch ook een paar Cambodianen die een extra feestje wel zagen zitten...