eilandhoppen met kerst - Reisverslag uit Champasak, Laos van Katovelo - WaarBenJij.nu eilandhoppen met kerst - Reisverslag uit Champasak, Laos van Katovelo - WaarBenJij.nu

eilandhoppen met kerst

Blijf op de hoogte en volg

06 Januari 2016 | Laos, Champasak

De feestdagen zijn hier in stilte voorbijgeslopen, maar toch ook enigszins gevierd. Ik heb deze periode al eilandhoppend doorgebracht, in het zuiden van Laos. De 4000 eilanden bevinden zich in de Mekong, en hebben toch een zeker bounty-gehalte, met zachte wind, exotische begroeiing en zandstranden.
Met Kerst zat ik op een zeer rustig eiland, in een community lodge, waar de opbrengst naar de bevolking van het eiland gaat. Ik was er alleen naartoe gegaan, maar was gelukkig in gezelschap van een frans koppel, en later kwamen er nog 2 feestvarkens bij. Het kerstmaal beston, zoals de andere maaltijden, uit zeer basic maar smaakvol lokaal eten , en het dessert hebben we er dan maar bijbedacht....intussen weet ik dat Fransen zeer goed zijn in het beschrijven van desserts. Misschien maar goed dat ik af en toe een woordje niet begrijp, anders zou het niet uit te houden zijn ;-)
Een pintje gedronken aan een vuurtje op het strand...was eigenlijk wat te warm, maar wel gezellig.
Na nog een aantal eilanden was het tijd om naar Cambodia te gaan. Met Oudjaar was ik in Kratie, een stadje aan, jawel, nog steeds de Mekong. Mijn plan voor oudjaar was een pintje bij zonsondergang, dit is gelukt, en ik heb zowaar 12u gehaald! Er was een gezellig samenzijn in de guesthouse, met wat pintjes, leuke mensen en muziek. Ons nieuwjaar wordt hier niet gevierd, dus ook wel een beetje raar. Maar er waren toch ook een paar Cambodianen die een extra feestje wel zagen zitten...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Champasak

Noord-Thailand Laos Cambodia

fietsen ontdekken genieten

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2016

The end...

29 Januari 2016

verslag van de laatste week

18 Januari 2016

de laatste week

18 Januari 2016

siem reap

06 Januari 2016

Eerste dagen Cambodia

Actief sinds 27 Okt. 2015
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 96787

Voorgaande reizen:

20 December 2016 - 10 Januari 2017

Met de Mia in Cuba

21 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Noorwegen

03 November 2015 - 26 Januari 2016

Noord-Thailand Laos Cambodia

Landen bezocht: