verslag van de laatste week - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Katovelo - WaarBenJij.nu verslag van de laatste week - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Katovelo - WaarBenJij.nu

verslag van de laatste week

29 Januari 2016 | Cambodja, Phnom-Penh

De laatste week is zowat verlopen zoals gepland. Onderweg heb ik het plezier gehad nog eens een mooie landweg te vinden, wat een herademing was na de grote Cambodiaanse wegen. Op deze weg lag dan ook nog eens een zwembaar meer, dubbel geluk dus!
In Kep, de laatste bestemming aan de kust, heb ik de Mia eens ingewisseld voor een rondritje op de scooter in de avondzon, ook wel leuk moet ik toegeven. Al ben ik erin geslaagd om het ding te laten vallen in een stilstaande fase. Misschien moet ik me toch maar blijven toeleggen op het besturen van een fiets, dat is deze reis toch gelukt zonder omvallen...
Het bezoek aan de 'crab market' was een leuke en lekkere ervaring, met een keus aan verse visjes op de barbeque.
De laatste dagen heb ik doorgebracht in Phnom Phen, met onder andere een bezoek aan de killing fields, die een blik werpen op de gruwelijke geschiedenis van de genocide in Cambodia. Daar word je toch wel even stil van, en het doet je de complexiteit van het land toch iets beter begrijpen.

Dan was het tijd om de Mia te laten inpakken, de zakken te pakken en afscheid te nemen van Zuidoostazie, het was een zeer aangename kennismaking...