bye bye thailand! - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Katovelo - WaarBenJij.nu bye bye thailand! - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Katovelo - WaarBenJij.nu

bye bye thailand!

Blijf op de hoogte en volg

19 November 2015 | Thailand, Chiang Khong

Na de boottocht ben ik uitgestapt bij my dream, een guesthouse met bungalowtjes in de natuur. Heel rustig, ook wel omdat ik daar alleen was.
De gastheer vertelde me wat over de dorpjes en het dorpsleven.
De boottocht was een beetje koud en nat geweest (relatief, niet zo Belgisch koud en nat), maar er bleek een hotspring (natuurlijke bron) op 5 km afstand. Heerlijk, een lekker warm badje, wel met wat zwavelgeur, maar dat neem je er dan graag bij.
De laatse dagen ben ik van Chang Rai naar de grens met Myanmar gefietst, en dan langs ' de gouden driehoek' (drielandenpunt thailandmyanmar laos) naar Chiang Kong, het verbindingsstadje met Laos.
In mae sae, het grensstadje met myanmar, kwam ik een zwitser tegen die in thailand woont. Blijkt dat hij ook een paspoort van monnik heeft en hij heeft me via een klein weggetje meegenomen naar een tempel, met een super uitzicht over myanmar. Hij vertelde me ook veel over de gebruiken van de monniken, wat handig meegenomen was.
De volgende dag reed ik dan naar Chang Khong, vaanwaaruit je naar Laos kan. Toen ik daar na een paar pittige bergopskes aankwam, volgde ik de veelbelovende pijlen naar een british pub en hostel, waar ik hartelijk werd verwelkomd door Allan, een Brit die zich in thailand gevestigd heeft en een bijzondere interesse in fietsen heeft. Hij heeft vroeger nog in Belgie gekoerst en ook rond de wereld gefietst.Fietsers onder elkaar dus, dat schept een band...De volgende dag was ik dan klaar voor de volgende stap: Laos! Vaarwel thailand, het was een korte, doch zeer aangename ervaring!

  • 23 November 2015 - 09:11

    Ethel:

    Klinkt alsof je veel leuke mensen ontmoet, met link naar t fietsen ook nog! En best wel gave accommodaties hebt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Khong

Noord-Thailand Laos Cambodia

fietsen ontdekken genieten

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2016

The end...

29 Januari 2016

verslag van de laatste week

18 Januari 2016

de laatste week

18 Januari 2016

siem reap

06 Januari 2016

Eerste dagen Cambodia

Actief sinds 27 Okt. 2015
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 96841

Voorgaande reizen:

20 December 2016 - 10 Januari 2017

Met de Mia in Cuba

21 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Noorwegen

03 November 2015 - 26 Januari 2016

Noord-Thailand Laos Cambodia

Landen bezocht: