siem reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Katovelo - WaarBenJij.nu siem reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Katovelo - WaarBenJij.nu

siem reap

Blijf op de hoogte en volg

18 Januari 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Intussen zijn we weer 10 dagen verder sinds het vorige verslag en is er weer veel te vertellen.
Ik ben onder het Tonle Sap meer naar Battambang gefietst, weer een vrij grote baan die leidt tot kilometervreten. Bij een van de overnachtingen heb ik mijn eerste hotel met zwembad sinds Chai Mai gehad, en in dat zwembad een stevige partij watertienbal gespeeld met een Britse familie. Vooral de moeder was zeer hevig, ze had me al een aantal keer kopje onder geduwd voor ze eraan dacht te vragen of ik wel kom zwemmen...Gelukkig lukt me dat nog net, ook na een lange fietsdag...
Ook de eerste dag in de regen gefietst, inclusief rothumeur en een beetje koud...bleek het nog 24 graden te zijn maar toch, het voelde bijna winters...
Als we het dan toch over eerste keren hebben, ook de eerste keer wat ziek geweest, welke streetfood maaltijd de boosdoener was kan ik niet achterhalen, en misschien is het maar best niet te weten welk ingredient juist de oorzaak was.
Ik heb intussen ook een aantal bussen genomen, wat telkens toch wel wat stress te weeg brengt ivm de Mia, een keer was er ineens geen plaats meer voor haar, de andere keer eigenlijk ook niet maar begonnen ze te proppen...conclusie, de Mia is wat onderdelen kwijt (spatbord en een stuk kettingkast0, en er heeft een Cambodiaan minstens een nachtje niet goed geslapen...
Het bezoek aan Siem reap, met name te tempels van Ankor Wat was zeer de moeite. De tempels liggen verspreid over een zeer grote oppervlakte, en het was fijn van tempel naar tempel te fietsen, hierbij elk aanbod voor een tuktukritje weigerend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Noord-Thailand Laos Cambodia

fietsen ontdekken genieten

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2016

The end...

29 Januari 2016

verslag van de laatste week

18 Januari 2016

de laatste week

18 Januari 2016

siem reap

06 Januari 2016

Eerste dagen Cambodia

Actief sinds 27 Okt. 2015
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 96835

Voorgaande reizen:

20 December 2016 - 10 Januari 2017

Met de Mia in Cuba

21 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Noorwegen

03 November 2015 - 26 Januari 2016

Noord-Thailand Laos Cambodia

Landen bezocht: