En we zijn vertrokken! - Reisverslag uit Mae Taeng, Thailand van Katovelo - WaarBenJij.nu En we zijn vertrokken! - Reisverslag uit Mae Taeng, Thailand van Katovelo - WaarBenJij.nu

En we zijn vertrokken!

Blijf op de hoogte en volg

07 November 2015 | Thailand, Mae Taeng

Na goed te zijn aangekomen in Chang Mai,(ik wat geradbraakt maar de Mia ongeschonden), was het tijd voor de acclimatisatiefase: wennen aan het weer, aan de tijd, aan het eten, aan het links rijden....In de praktijk komt dit neer op wat rondfietsen, zwembadhangen, tempels bezoeken, eten...Best wel een aangename activiteit, zo aclimatiseren.
Vandaag was het dan zover :De eerste fietsdag. Dus mooi op tijd stonden de Mia en ik klaar om eraan te beginnen: 70 km richting Noorden. Een vlotte, aangename fietstocht, waarbij ik halverwege gezelschap kreeg van een Nederlands koppel, die ongeveer dezelfde weg opgingen.
Getrainde vakantiefietsers ook, dus heb ik onderweg nog wat tips en adviezen meegekregen, altijd handig.
Nu zit ik hier voor mijn bungalowtje in een bos, met op de achtergrond een mengelmoes van thaise muziek en nachtbosgeluiden....speciaal maar niet slecht. Morgen staat een fietstochtje naar een olifantentrainingscentrum op het programma, iets verder dan gepland, aangezien ik me bij de boeking van de overnachting vergist heb met het olifantenziekenhuis, dat dus wel dichtbij ligt.
Misschien nog een kleine antwoord-op reedsgestelde en ongestelde-vragen-ronde:
-Ja de thaien fietsen ook, op kleine en grote fietsen, piepende en stille, volgeladen of niet, maar ook blinkende koersfietsen, met bijhorende outfit,over afwisseling gesproken
- gefrituurde insekten: gezien ja, gegeten nee
- levende insekten en reptielen: ik hoor er momenteel te veel naar mijn zin, maar zie ze niet
-beschikbaarheid van chocola: affirmatief, maar ben overgeschakeld op chips, in kader van rehydratatie (de werkzaamheid van zouten)
-temperatuur: warm

Zo, dit was het dan, de eerste fietsdag zit erop, op naar de tweede!


  • 07 November 2015 - 15:20

    Maaike:

    Jammer dat er geen "vindikleukknop" is!
    Ik ben ook wel gerustgesteld te lezen dat er toch al een vergissing gebeurde. Niet in de weg vinden, maar toch. Blij dat je ook daar jezelf kan blijven

  • 08 November 2015 - 11:05

    Tim:

    Hoi,

    Ben benieuwd naar je eerste ontmoeting met een 'wild' groot beest.
    wat een heerlijk gevoel moet dat zijn. Opstaan en plannen maken en uitkijken wat de dag brengt.

    een iets of wat gezond jaloerse tim

  • 09 November 2015 - 09:45

    Katrien:

    go katoooo!!

    geniet er van! ben intss zelf terug in Mechelen. heel benieuwd nr je verhalen! gauw eens skypen! x

  • 09 November 2015 - 10:06

    Bjorn:

    Leuk om te zien dat het allemaal vlot gaat.

  • 09 November 2015 - 11:10

    Jacana:

    Foto's kloppen met verwachtingen? check (zelfs nog beter)
    "We zien wel en lossen het dan op" slogan nog toepasselijk? Check
    Jaloers dat ik er niet ben? Voornamelijk blij dat ik nu nog in slaag 5 km te fietsen

    Veel plezier, groetjes aan een olifant

  • 09 November 2015 - 12:48

    Chloe:

    Amai, tis daar precies schoon. Uitdaging: Ik wil een foto van gij en thai in koerspak :-)
    Veel plezier ! Leuk uwen blog.

  • 09 November 2015 - 18:57

    Ann Williekens:

    wauw!!!! beetje jaloers (ga ik nog veel schrijven waarschijnlijk :) )
    Gefrituurde insecten zijn best lekker, niet te vergelijken met de haut cuisine van d'afspraak, maar toch...
    kzou het eens proberen en warm, ... stuur maar wat op want het gaat hier veranderen!

    Geniet nog van het fietsen, hopelijk niet te veel poepblaren en tot de volgende!

  • 09 November 2015 - 21:44

    Margay:

    Hm, ziet er niet slecht uit!

  • 10 November 2015 - 14:08

    Lies (vp):

    Hela Kato, doe dat kei goed daar!! Ik kijk uit naar het vervolg van je verhalen...:). Psje: de pannenkoeken met banaan en chocolade zijn in Thailand een toppertje, jammie!!! Vele groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Mae Taeng

Noord-Thailand Laos Cambodia

fietsen ontdekken genieten

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2016

The end...

29 Januari 2016

verslag van de laatste week

18 Januari 2016

de laatste week

18 Januari 2016

siem reap

06 Januari 2016

Eerste dagen Cambodia

Actief sinds 27 Okt. 2015
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 96842

Voorgaande reizen:

20 December 2016 - 10 Januari 2017

Met de Mia in Cuba

21 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Noorwegen

03 November 2015 - 26 Januari 2016

Noord-Thailand Laos Cambodia

Landen bezocht: